Garantie produse - B&BSHOP
Info Center
Printeaza Certificatul de Garantie

INSTRUCTIUNI – CERTIFICAT DE CALITATE - CERTIFICAT DE GARANTIE

- Termeni si conditii -

NOTA IMPORTANTA: Termenii si conditiile prezente sunt obligatorii. Va rugam sa le cititi cu atentie pentru a le putea indeplini.

Drepturile conferite Cumparatorului Consumator1) in temeiul OUG nr. 140/2021 si OUG nr. 141/2021 nu sunt afectate prin garantiile comerciale oferite.

Profesionistul2) atesta calitatea produsului cumparat, conform elementelor caracteristice postate pentru modelul prezentat pe website-ul www.bb-shop.ro.

Calitatea produselor confectionate din metal de baza pretios este certificata prin marcaj inscriptionat sau avizat de Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor. Desi produsul nu a fost proiectat si construit pentru o anumita durata medie de utilizare, Profesionistul declara ca acesta are durabilitate, respectiv are capacitatea de a-si mentine functiile si performanta necesare in cursul utilizarii normale, respectiv in conditiile indeplinirii termenilor si conditiilor prezente.

Suplimentar fata de garantia legala de conformitate, Profesionistul acorda urmatoarele garantii comerciale:

  1. O garantie de 30 de zile de la data cumpararii bunului, care consta in inlocuirea bunului cu un alt bun de valoare cel putin egala cu acesta, in conditiile in care bunul de inlocuit: nu a fost vandut cu reducere de pret; nu se inlocuieste cu un bun aflat in campanie promotionala; este insotit de ambalajul cu care a fost vandut, asigurat de Producator, de numarul si data facturii de cumparare a produsului ; este predat Profesionistului conform indicatiilor de mai jos; este constatat de USP3) ca fiind in stare originala, fara urme de deteriorari ca urmare a unor actiuni/inactiuni riscante precum cele definite mai jos, care impiedica vanzarea acestuia ca un bun nou.

  2. O garantie comerciala de 90 de zile de la data cumpararii bunului, care consta in efectuarea de catre Profesionist a primei reglari a abaterii mecanismului unui ceas, a primei schimbari a bateriei ceasului, precum si a transportului gratuit in aceste situatii catre USP si retur.

  3. O garantie comerciala de 30 de zile de la data cumpararii bunului, care consta in micsorarea marimii inelelor, a verighetelor, a lungimii lanturilor si a bratarilor, toate in masura in care materialul si structura bunului permite micsorarea.

In caz de inlocuire a bunului in cadrul perioadei de garantie comerciala, perioada de timp prevazuta in garantia comerciala incepe sa curga de la data inlocuirii bunului, respectiv de la data emiterii facturii aferente produsului inlocuitor.

Garantia legala de conformitate si garantia comerciala nu acopera producerea deficientelor la bunuri in cadrul unor actiuni/inactiuni riscante precum: activitati sportive, profesionale, casnice; transport; manipulare; purtare; pastrare; depozitare; lovire directa/indirecta; curatare, intretinere si reparare in USP neautorizate; neindeplinirea termenilor si conditiilor prezente; expunerea bunurilor la contact cu medii distructive care le uzeaza prematur, precum: praf, fum, abur, ploaie acida, campuri electromagnetice, substante chimice precum: solventi, inalbitori, produse petroliere, adezivi, acizi, saruri, produse cosmetice sau produse de curatare, clor sau substante care contin clor, inclusiv apa care le contine; plasarea mecanismelor la variatii de temperatura in afara intervalului de temperatura in care acestea pot functiona normal (5°C ÷ 40°C); setarea datei ceasului in intervalul orar 09.00 pm ÷ 02.00 a.m., interval in care este posibila deteriorarea mecanismului; mentinerea bateriei in stare consumata in interiorul ceasului si nesolicitarea schimbarii acesteia in cadrul USP atunci cand apar primele semne de functionare anormala; inlocuiri de parti componente sau de elemente consumabile ale bunului, neautorizate de Producatorul bunului; functionarea anormala a mecanismelor/partilor componente ale bunurilor in urma actiunilor/inactiunilor riscante mai sus mentionate.

Prin astfel de actiuni/inactiuni riscante se pot produce deficiente functionale si/sau structurale ale bunului, deficiente de aspect si/sau de textura, precum: abraziuni, impregnari, pori, fisuri, zgarieri, corodari, decolorari, deformari, ruperi, desprinderi, etc.

Nu poate fi interpretat ca fiind defect de material: patina naturala specifica a bunurilor care contin elemente din piele naturala, ca urmare a folosirii normale a acestor bunuri; impregnarea vopselei elementelor din piele pe alte obiecte sau invers, care nu este reversibila; pretratarea sau curatarea elementelor de piele/textile/silicon prin care se poate modifica aspectul/textura acestora; deteriorarea ireversibila a bunurilor de tip genti sau accesorii ca urmare a purtarii in interiorul acestora obiectelor ascutite, taioase, voluminoase, grele si a altora asemenea, precum si oricaror substante de contact.

Pentru curatarea bunurilor se poate folosi un material textil moale si foarte putin umezit. Bunurile cu fete textile se pot curata de praf cu o perie moale (perie de haine), curata si uscata.

In caz de contact accidental al oricarui bun cu substante care-i pot cauza deficiente, acesta trebuie doar tamponat usor cu un material textil moale.

In tabelul urmator sunt precizate situatiile in care etanseitatea ceasurilor - cu sau fara indicatie WR (Water Resistant – Rezistenta la Apa) - este prezenta (prin indicatie "Da") sau nu este prezenta (prin indicatie "Nu").



Pentru a putea pastra etanseitatea la apa, care este echivalenta cu "Rezistenta la Apa" a ceasului prevazut cu remontoar infiletabil/desfiletabil este necesar sa procedati conform indicatiilor care urmeaza:

  • Inainte de a efectua setarile ceasului cu ajutorul remontoarului, verificati daca remontoarul este de tip standard sau de tip infiletabil. Verificarea se face astfel: in pozitia in care remontoarul este lipit de carcasa, rotiti-l in sens invers acelor de ceas. Daca remontoarul nu se indeparteaza de carcasa in urma rotirii, inseamna ca nu este un remontoar infiletabil/desfiletabil. Daca remontoarul se indeparteaza de carcasa in urma rotirii (se desfileteaza), insemna ca este un remontoar infiletabil/desfiletabil.

  • Continuati sa desfiletati remontoarul complet, insa aveti grija sa nu-l fortati sau sa-l bruscati. Atunci cand remontoarul este desfiletat complet, trageti-l usor in pozitia exterioara, pe treapta dorita pentru setare, dupa care trebuie sa il readuceti in pozitia initiala si sa il infiletati complet. Toate aceste operatiuni trebuie realizate cu forta minima necesara pentru a invinge rezistenta mecanismului remontoar, astfel incat acesta sa nu fie deteriorat prin simpla sa manevrare.

Abaterile ceasurilor Quartz cu baterie pot fi cuprinse intre ±15/20 secunde pe luna, iar abaterile ceasurilor automatice/mecanice pot fi cuprinse intre ±10/30 secunde pe zi.

Continutul digital al ceasurilor cu elemente digitale este furnizat la data incheierii contractului, odata cu aceste ceasuri, care sunt caracterizate prin interoperabilitate si integrare predefinite cu un mediu digital predefinit al Cumparatorului. Pentru a putea mentine starea de conformitate a ceasurilor cu elemente digitale, Cumparatorul trebuie sa se conformeze acestor cerinte predefinite, cat si instructiunilor de actualizare afisate automat pe ecranul acestor ceasuri. In caz contrar, Profesionistul nu raspunde pentru nicio neconformitate cauzata exclusiv de aceste cerinte predefinite si instructiuni de actualizare.


Caracteristici generale ale produselor - modalitate de functionare si setare - vezi aici >>

Un certificat international de garantie a bunurilor, chiar daca este inmanat Cumparatorului, nu este valabil si pe teritoriul Romaniei, unde valideaza exclusiv prezentul certificat. Certificatul international de garantie al bunurilor valideaza doar in afara Romaniei, fiind predat Cumparatorului exclusiv in acest scop.

Pentru a putea beneficia de garantii, Cumparatorul trebuie sa:

  • sesizeze in termenul de garantie legala de conformitate o deficienta a bunului preexistenta la data vanzarii acestuia, deci necauzata de actiunile/inactiunile riscante mai sus mentionate;

  • faca in termenul de garantie comerciala una din solicitarile de garantii comerciale mai sus precizate, cu respectarea conditiilor cumulative prevazute de acestea;

  • expedieze catre Profesionist bunul care face obiectul sesizarii/solicitarii comerciale, cu indeplinirea INDICATIILOR de mai jos;

  • consemneze sesizarea deficientei/solicitarea de garantii comerciale in formularul tipizat “proces verbal pentru un bun uzat”, cu indeplinirea INDICATIILOR de mai jos.


INDICATII PENTRU COMPLETAREA PROCESULUI VERBAL SI TRIMITEREA PRODUSULUI (BUNULUI) CATRE PROFESIONIST:

Cumparatorul va expedia produsul catre Profesionist prin intermediul serviciilor de curierat/postale (la libera sa alegere), avand obligatia de a inscrie pe documentul de transport al produsului urmatoarele "informatii obligatorii":

  1. Expeditor: Nume si Prenume Cumparator

  2. Destinatar: B&B SHOP – pentru SERVICE

  3. Adresa: Sos Viilor nr. 14, sector 5, Bucuresti

  4. Numarul si data facturii de cumparare a produsului.

Atentie! Adresa mai sus mentionata este punct de lucru exclusiv pentru receptionarea coletelor expediate prin curier. Nu se predau colete in mod direct!


Dupa expedierea produsului in conditiile de mai sus, Cumparatorul isi va putea consemna reclamatia intr-un PROCES VERBAL pentru un produs uzat PE CARE IL VA INITIA ONLINE, IN CADRUL WEBSITE-ULUI, de preferat chiar in ziua in care Cumparatorul expediaza produsul catre Profesionist. In acest scop se va folosi butonul "Proces Verbal Garantie", accesand detaliile comenzii din sectiunea "Comenzile mele", din contul de Utilizator al Cumparatorului. In cazul in care butonul nu este disponibil in cadrul comenzii si produsul se afla inca in termenul legal de garantie/ garantie comerciala, se poate completa procesul verbal aici.

In cadrul procesului verbal, Cumparatorul va transmite si urmatoarele detalii cu privire la expedierea produsului: datele de identificare ale serviciului postal ales, numarul si data documentului de transport al produsului, precum si datele de identificare ale chitantei aferente costului de transport achitat de Cumparator la momentul expedierii produsului. Profesionistul va restitui Cumparatorului contravaloarea costului de transport (exclusiv) numai in termenii si conditiile de mai jos, dupa receptionarea produsului si constatarea USP ca deficienta reclamata exista si nu este cauzata de actiuni/inactiuni riscante care au putut deteriora produsul (si deci neacoperite de garantie).

In acest scop, Cumparatorul trebuie sa pastreze o copie a chitantei aferenta costului de expediere a produsului.

Completarea oricaror rubrici ale procesului verbal se va face tot online, prin intermediul contului de Utilizator al Cumparatorului, in functie de constatarile si solicitarile online ale USP completate in cadrul procesului verbal. In lipsa completarii integrale online a Procesului Verbal de catre Cumparator nu vor fi intreprinse nici un fel de formalitati de garantie in legatura cu produsul expediat.

Orice referire la reclamatia Cumparatorului se va face in baza "Codului De Service" si a datei la care Cumparatorul a initiat Procesul Verbal, ambele fiind furnizate automat in momentul initierii Procesului Verbal de catre Cumparator.

*Daca USP constata ca deficienta sesizata/solicitarea de garantii comerciale nu este acoperita de garantia legala de conformitate/garantia comerciala, Cumparatorul are obligatia de a achita atat costurile de constatare efectuate de USP, cat si costul de transport al bunului si al documentelor insotitoare ale acestuia catre USP si retur, toate aceste costuri fiind inscrise de USP in “procesul verbal pentru un bun uzat”.

Indiferent de felul garantiei, in cazul bunurilor cu deficiente care fac obiectul actiunilor/inactiunilor riscante mai sus mentionate, costul de remediere va fi ofertat de catre USP la cererea Cumparatorului, in contul de Utilizator, sub rezerva disponibilitatii materialelor necesare pentru remediere la furnizorul international al bunului. Costul de remediere poate fi acceptat de catre Cumparator doar in scris, fie in cadrul procesului verbal, fie in alt mod agreat de parti.

Termenul de remediere ofertat curge de la momentul platii pieselor, intrucat acestea se comanda la furnizor.

Toate costurile precizate in prezentul document si inscrise in “procesul verbal pentru un bun uzat”, sunt datorate de Cumparator prin efectul asumarii prevederilor prezentului document si ale acestui proces verbal.

In limita termenului legal de garantie, Profesionistul raspunde fata de Cumparator pentru orice neconformitate care exista in momentul livrarii bunurilor si care este constatata in USP in termen de doi ani5) de la data livrarii. Orice neconformitate care este constatata in termen de un an de la data la care bunurile au fost livrate este prezumata a fi existat deja in momentul livrarii bunurilor, pana la proba contrarie, cu exceptia cazului in care aceasta prezumtie este incompatibila cu natura bunurilor sau cu natura neconformitatii sesizate.

In cazul in care lipsa de conformitate este constatata de catre USP, Cumparatorul are dreptul de a beneficia de urmatoarele masuri corective: de aducerea la conformitate a bunurilor, de a beneficia de o reducere proportionala a pretului sau de a obtine incetarea contractului.

Pentru aducerea la conformitate a bunurilor, Cumparatorul poate opta doar in scris, fie in cadrul procesului verbal, fie in alt mod agreat de parti, intre reparatie si inlocuire, cu exceptia cazului in care masura corectiva aleasa ar fi imposibila sau, in comparatie cu cealalta masura corectiva disponibila, ar impune Profesionistului costuri care ar fi disproportionate, luand in considerare toate circumstantele, inclusiv urmatoarele: valoarea bunurilor in cazul in care nu ar fi existat neconformitatea; gravitatea neconformitatii; daca masura corectiva alternativa ar putea fi executata fara vreun inconvenient semnificativ pentru Cumparator.

Reparatiile sau inlocuirile se efectueaza cu respectarea urmatoarelor conditii: fara costuri; intr-un termen rezonabil care nu poate depasi 15 zile calendaristice din momentul in care Profesionistul a fost informat de catre Cumparator cu privire la neconformitate si care este stabilit de comun acord, in scris, intre Profesionist si Cumparator, fie in cadrul procesului verbal, fie in alt mod agreat de parti, luandu-se in considerare natura si complexitatea bunurilor, natura si gravitatea neconformitatii si efortul necesar pentru finalizarea reparatiei sau inlocuirii, fara vreun inconvenient semnificativ pentru Cumparator, tinand seama de natura bunurilor si de scopul pentru care Cumparatorul a solicitat bunurile in cauza.

Termenele de garantie se prelungesc in cazul reparatiei bunului, prin consemnari scrise in contul de Utilizator, fie in cadrul procesului verbal, fie in alt mod agreat de parti, cu perioada scursa de la data reclamatiei scrise a Cumparatorului si pana la data predarii bunului catre acesta in stare de functionare normala, iar in cazul inlocuirii bunului, cu un nou termen de garantie.

Profesionistul poate refuza sa aduca la conformitate bunurile daca reparatia sau inlocuirea este imposibila sau i-ar impune costuri care ar fi disproportionate in comparatie cu alte masuri corective disponibile, luand in considerare valoarea bunurilor in cazul in care nu ar fi existat neconformitatea sau gravitatea neconformitatii.

In cazul bunurilor care prezinta un anumit grad de neconformitate, Cumparatorul are dreptul de a obtine masura corectiva a reducerii proportionale a pretului bunurilor respective, reducere echivalenta cu diminuarea valorii acestora in comparatie cu valoarea pe care bunurile respective ar fi avut-o daca n-ar fi avut acel grad de neconformitate.

Cumparatorul are dreptul de a obtine masura corectiva de incetare a contractului daca celelalte masuri corective de readucere a bunului la conformitate sau de reducere proportionala de pret nu au putut fi realizate corespunzator, insa nu si in cazul in care neconformitatea bunului este minora, deoarece aceasta masura ar fi disproportionata in raport cu alte masuri corective.

Pentru a nu fi disproportionata fata de alta masura corectiva, costul oricarei masuri corective nu va putea depasi costul cel mai mic al oricareia dintre celelate masuri corective legale.

Optiunea Cumparatorului pentru o anumita masura corectiva se poate exprima in scris, in contul de Utilizator, fie in cadrul procesului verbal, fie in alt mod agreat de parti, in cazul in care neconformitatea bunurilor este constatata de USP la scurt timp dupa livrare, fara a depasi 30 de zile calendaristice. Cumparatorul nu este obligat sa plateasca pentru utilizarea normala a bunurilor inlocuite in perioada care a precedat inlocuirea acestora, ci doar pentru producerea deficientelor la bunuri in cadrul actiunilor/inactiunilor riscante de genul celor mentionate in prezentul document.

Profesionistul va preda bunul catre Cumparatorul doar in schimbul achitarii tuturor sumelor pe care i le datoreaza Cumparatorul. Pana la achitarea tuturor acestor sume, Profesionistul va retine drept garantie bunul predat de Cumparator, iar Cumparatorul va datora Profesionistului un cost de depozitare de 1% din valoarea acestui bun pentru fiecare zi de depozitare. Profesionistul va putea trece bunul in proprietatea sa fara indeplinirea altor formalitati din momentul in care costul de depozitare a bunului va depasi valoarea acestuia.

Cumparatorii au obligatia sa elimine DEEE care fac obiectul colectarii selective ().

NOTA:

1) Un Consumator/Utilizator care nu se identifica cu Cumparatorul nu poate beneficia de garantie decat daca isi asuma opozabilitatea termenilor si conditiilor prezente, ca si cum ar fi Cumparatorul bunului supus garantiei.

2) "Profesionist" are semnificatia de „Garant” stabilita prin OUG 140/2021, precum si de "Comerciant" stabilita prin OUG 141/2021. Garantul bunurilor este B&B Collection SRL, cu sediul operativ in Bucuresti, Sector 3, Str. Traian nr. 3.

3) Prin "USP" se intelege orice unitate de service a produsului/bunului autorizata inclusiv de catre furnizorul international al produsului/bunului respectiv.

4) Cu exceptia supunerii mecanismelor de etansare a ceasurilor la variatii de temperatura in afara intervalului admis (5°C ÷ 40°C).

5) Garantia internationala pentru produsele Swarovski are valabilitate doi ani si poate fi folosita in orice magazin autorizat din lume. In situatia in care Cumparatorul va alege sa predea produsul in mod direct in magazinele Swarovski, acesta va trebui sa completeze formularul tipizat odata cu predarea produsului in magazin. Pentru a putea beneficia de garantia valabila doi ani, clientul este obligat sa prezinte in magazin doar certificatul de garantie international.


© Toate drepturile rezervate. Folosirea continutului acestui web site sau a unor parti din acesta fara instiintarea si aprobarea Profesionistului, ca cesionar exclusiv al dreptului de autor, se sanctioneaza conform legii.