Returnare produs
Info Center

TERMENI SI CONDITII GENERALE SI SPECIALE*) PENTRU EXERCITAREA DREPTULUI DE RETRAGERE DIN CONTRACTUL LA DISTANTA INCHEIAT INTRE CONSUMATOR SI PROFESIONIST**)


Termeni si conditii generale

Potrivit actelor normative in vigoare:

  1. In cazul exercitarii dreptului de retragere din contractul la distanta, Consumatorul este responsabil pentru diminuarea valorii produselor rezultata din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii produselor.

  2. Consumatorul (Utilizatorul) nu isi poate exercita dreptul de retragere din contractul la distanta in cazul produselor care prin natura lor se pot deteriora rapid si deteriorarea este prezenta. Acesta este si cazul produselor furnizate de catre Profesionist, cum ar fi ceasuri, bratari, curele, inele etc., care se pot deteriora rapid avand in vedere ca prin natura lor sunt destinate manipularii curente.

  3. Consumatorul (Utilizatorul) nu isi poate exercita dreptul de retragere din contractul la distanta in cazul prestarii unor servicii de a caror executie a fost incunostiintat prin efectul legii sau in alt mod si a caror executie a inceput, cum ar fi serviciile absolut necesare: de transport, de constatare, de mici revizii, de mici remedieri etc.

  4. In cazul produselor ce au componente confectionate din material textil, piele, piele sintetica, cauciuc, silicon si/sau plastic, pentru a inlatura contactul direct al agentilor alergeni cu pielea sau producerea de infectii si micoze, dreptul de retragere nu va fi acordat de Vanzator in situatia in care USP ***) constata orice urma de purtare sau de uzura a acestora.

Profesionistul va acorda Consumatorului un drept de retragere conditionat de indeplinirea termenilor si conditiilor prezente, care pot asigura reintroducerea in circuitul comercial a produselor returnate de catre Consumator, in aceeasi stare buna in care acestea au fost receptionate de catre acesta.


Termeni si conditii speciale

Declaratia Consumatorului cu privire la retragerea Consumatorului din contractul la distanta poate fi trimisa Profesionistului fara invocarea vreunui motiv, insa cu respectarea termenilor si conditiilor prezente, in termen de 14 zile calendaristice de la data la care Consumatorul sau un tert indicat de catre acesta a receptionat produsul.

Este preferabil ca declaratia de retragere a Consumatorului sa fie trimisa Profesionistului chiar in ziua in care Consumatorul returneaza produsul catre Profesionist, sau cel tarziu in ziua urmatoare, pentru ca Profesionistul sa isi poata respecta obligatiile legale in termen.

Consumatorul isi asuma pe risc propriu expedierea produselor pentru care nu sunt indeplinite urmatoarele "conditii tehnice obligatorii":

  1. Produsele trebuie sa nu prezinte urme de purtare sau de uzura, si sa fie nedeteriorate din cauza actiunilor nepermise de manipulare mentionate in cadrul certificatului de garantie postat pe website aici, altele decat cele necesare stabilirii de catre Consumator a naturii, caracteristicilor si functionalitatii produselor.

  2. Produsele trebuie sa prezinte "caracteristicile obligatorii" existente in momentul receptiei produselor de catre Consumator.

  3. Produsele trebuie sa fie insotite de urmatoarele "elemente obligatorii": factura de cumparare si certificatul international de garantie in cazul in care acesta a fost livrat Consumatorului la cerere, doar pentru uz in afara Romaniei****).

Consumatorul va expedia produsul catre Profesionist prin intermediul serviciilor de curierat/postale avand obligatia de a inscrie pe documentul de transport al produsului urmatoarele "informatii obligatorii":

  1. Expeditor: Nume si Prenume Utilizator;
  2. Destinatar: B&BSHOP; Adresa: Sos Viilor nr. 14, sector 5, Bucuresti;
  3. Numarul si data facturii de cumparare a produsului.

Dupa expedierea produsului cu informatiile obligatorii inscrise pe documentul de transport si cu indeplinirea "conditiilor tehnice obligatorii", Consumatorul va trimite Profesionistului decizia sa de retragere din contractul la distanta accesand modelul de declaratie aflat pe site-ul Profesionistului sub denumirea "Declaratie neechivoca de retragere din contractul la distanta" (click aici pentru a accesa formularul), pe care o va completa si o va trimite separat pentru fiecare produs pe care l-a expediat deja catre Profesionist.

Profesionistul va comunica fara intarziere Consumatorului confirmarea sa de primire a produsului returnat, pe un suport durabil, de regula prin intermediul website-ului in cuprinsul caruia Consumatorul are alocat un cont personal. Orice comunicari ulterioare intre Consumator si Profesionist se vor face doar in scris, pe acelasi suport durabil.

In cadrul Declaratiei neechivoce de retragere din contractul la distanta, Consumatorul va transmite Profesionistului obligatoriu urmatoarele detalii cu privire la expedierea produsului: datele de identificare ale serviciului postal ales, numarul si data documentului de transport al produsului, precum si datele de identificare ale chitantei aferente costului de transport suportat la expedierea produsului.

In cazul in care Profesionistul constata ca au fost respectati termenii si conditiile prezente, atunci Profesionistul va restitui Consumatorului contravaloarea integrala a produsului returnat, precum si contravaloarea costului de transport (exclusiv) suportat de catre Consumator pentru expedierea produsului. Pentru a putea restitui Consumatorului contravaloarea costului de transport, acesta trebuie sa pastreze si sa trimita prin email catre Profesionist, in termen maxim de 48h de la data primirii constatarii Profesionistului, o copie a chitantei aferenta costului de expediere a produsului.
Contravaloarea de returnat Consumatorului va fi transferata direct in contul bancar comunicat de catre Consumator prin intermediul website-ului. Acest cont ar putea fi debitat cu o intarziere de 24-48 de ore daca este deschis la o alta banca decat cea care asigura platile in cadrul website-ului.

In cazul in care Profesionistul constata ca nu au fost respectati in integralitate termenii si conditiile prezente, si ca nu exista urme de deteriorare, de purtare sau de uzura a produselor, atunci Profesionistul va instiinta Consumatorul despre acest fapt, solicitandu-i sa se conformeze termenilor si conditiilor prezente in interval de 24h de la data primirii instiintarii, situatie in care termenul pentru respectarea obligatiilor legale ale Profesionistului se va decala corespunzator.In cazul in care Consumatorul nu se conformeaza termenilor si conditiilor prezente in intervalul de 24 de ore de la data primirii instiintarii, Profesionistul va returna produsul Consumatorului cu plata ramburs a costului de transport.

Consumatorul se obliga sa achite Profesionistului costurile solicitate de acesta pentru serviciile prestale, necesare pentru stabilirea acordarii sau nu a dreptului de retragere ca urmare a procesarii Declaratiei de retragere.
In cazul in care Consumatorul nu achita Profesionistului aceste costuri in termen de 5 zile lucratoare de la data comunicarii lor,
, incepand cu a 6-a zi lucratoare Profesionistul va calcula si costul serviciului de depozitare a produsului returnat, in valoare de 1leu pentru fiecare zi de depozitare.
Consumatorul este avizat ca in lipsa conformarii la termenii si conditiile prezente si in lipsa achitarii costurilor solicitate de catre Profesionist pentru serviciile prestate, produsul va fi retinut drept garantie de catre Profesionist si va putea trece in proprietatea acestuia fara alte formalitati din momentul in care aceste costuri depasesc suma de restituit Consumatorului.


*) Termenii si conditiile generale si speciale prevazute in prezenta sectiune sunt in concordanta cu cerintele legale aplicabile contractelor incheiate la distanta.

**) Consumatorul isi poate exercita dreptul de retragere din contractul la distanta incheiat cu Profesionistul numai cu respectarea termenilor si conditiilor prezente. Un Consumator care nu se identifica cu Cumparatorul poate beneficia de dreptul de retragere doar daca isi asuma opozabilitatea termenilor si conditiilor prezente.

***) Prin "USP" se intelege orice unitate de service a produsului autorizata inclusiv de catre furnizorul international al produsului.

****)Se precizeaza ca pe teritoriul Romaniei este valabil doar certificatul de garantie postat pe website in cadrul sectiunii "Instructiuni si certificat de calitate si garantie".

NOTE:

  1. Doar persoanele fizice au dreptul de retragere din contractul la distanta.
  2. In cazul returnarilor repetate, acestea pot fi interpretate ca Utilizari abuzive sau ca Incalcari conform termenilor si conditiilor website-ului. In astfel de situatii, Profesionistul poate bloca accesul la website al Utilizatorilor vizati, sau poate refuza onorarea comenzilor acestora.