Returnare produs
Info Center

TERMENI SI CONDITII GENERALE SI SPECIALE*) PENTRU EXERCITAREA DREPTULUI DE RETRAGERE DIN CONTRACTUL LA DISTANTA INCHEIAT INTRE CONSUMATOR**) SI PROFESIONIST


Termeni si conditii generale

Potrivit actelor normative in vigoare:

  1. In cazul exercitarii dreptului de retragere din contractul la distanta, Consumatorul este responsabil pentru diminuarea valorii produselor ce rezulta din manipularea/purtarea curenta a acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii produselor. Astfel, nu poate fi acceptat returul produselor care nu mai pot fi reintroduse in circuitul comercial datorita manipularii/purtarii fara respectarea instructiunilor de utilizare si a termenilor si conditiilor prezente. Ca exemplu frecvent intalnit, nu poate fi acceptat returul produselor care prezinta uzură ce excede uzurii normale de functionare ca urmare a zgarieturilor, ciobiturilor, deformarilor, loviturilor, șocurilor mecanice/electrice, impregnarilor, condensului, etc., sau produse care au suferit intervenții neautorizate ori care nu mai au accesorii sau parti componente originale.

  2. Consumatorul (Utilizatorul) nu isi poate exercita dreptul de retragere din contractul la distanta in cazul prestarii unor servicii de a caror executie a fost incunostiintat prin efectul legii sau in alt mod si a caror executie a inceput, cum ar fi serviciile absolut necesare: de transport, de constatare, de mici revizii, de mici remedieri etc.

  3. Din motive de igiena, pentru protectia sanatatii consumatorilor, in cazul produselor cosmetice utilizate, desigilate sau testate, precum si in cazul produselor utilizate care au componente confectionate din material textil, piele, piele sintetica, cauciuc, silicon si/sau plastic ce intra in contact prelungit cu pielea, Consumatorul nu isi poate exercita dreptul de retragere.


Termeni si conditii speciale

Declaratia Consumatorului cu privire la retragerea Consumatorului din contractul la distanta poate fi trimisa Profesionistului fara invocarea vreunui motiv, insa cu respectarea termenilor si conditiilor prezente, in termen de 14 zile calendaristice de la data la care Consumatorul sau un tert indicat de catre acesta a receptionat produsul.

Consumatorul isi asuma pe risc propriu expedierea produselor pentru care nu sunt indeplinite urmatoarele "conditii tehnice obligatorii":

  1. Produsele trebuie sa nu prezinte urme de purtare sau de uzura care nu este uzura normala de functionare a produselor, din cauza actiunilor nepermise de manipulare/purtare mentionate in cadrul certificatului de garantie postat pe website aici.
    In cazul produselor cosmetice si de parfumerie, acestea nu trebuie sa fie utilizate, desigilate sau testate.

  2. Produsele trebuie sa prezinte "caracteristicile obligatorii"*** existente in momentul receptiei produselor de catre Consumator.

  3. Produsele trebuie sa fie insotite de urmatoarele "elemente obligatorii": factura de cumparare, certificatul international de garantie in cazul in care acestea au fost livrate Consumatorului la cerere, doar pentru uz in afara Romaniei****), precum si orice alte documente/accesorii/cadouri set cu care au fost livrate.

Consumatorul va expedia produsul catre Profesionist prin intermediul serviciilor de curierat/postale avand obligatia de a inscrie pe documentul de transport al produselor urmatoarele "informatii obligatorii":

  1. Expeditor: Nume si Prenume Utilizator;
  2. Destinatar: B&B SHOP; Adresa: Sos Viilor nr. 14, sector 5, Bucuresti;
  3. Numarul si data facturii de cumparare a produselor.

Atentie! Pentru a putea restitui Consumatorului contravaloarea costului de transport, in cazul returului acceptat in termenii si conditiile prezente, Consumatorul trebuie sa pastreze o copie a chitantei aferenta costului de expediere a produsului.

Atentie! Adresa mai sus mentionata este punct exclusiv pentru receptionarea coletelor expediate prin curier. Nu se predau colete in mod direct catre Profesionist!

Dupa expedierea produsului cu informatiile obligatorii inscrise pe documentul de transport si cu indeplinirea "conditiilor tehnice obligatorii", Consumatorul va trimite Profesionistului decizia sa de retragere din contractul la distanta accesand modelul de declaratie aflat pe site-ul Profesionistului sub denumirea "Declaratie neechivoca de retragere din contractul la distanta", pe care o va completa si o va trimite separat pentru fiecare produs pe care l-a expediat deja catre Profesionist: foloseste butonul "Completeaza Cererea de Retur" accesand detaliile comenzii din sectiunea "Comenzile mele", din contul tau de utilizator. In cazul in care butonul nu este disponibil in cadrul comenzii si termenul de 14 zile de la data livrarii nu a expirat, se poate completa aici "Declaratia neechivoca de retragere din contractul la distanta".

Profesionistul va comunica fara intarziere Consumatorului confirmarea sa de primire a produsului returnat, pe un suport durabil, de regula prin intermediul website-ului in cuprinsul caruia Consumatorul are alocat un cont personal. Orice comunicari ulterioare intre Consumator si Profesionist se vor face doar in scris, pe acelasi suport durabil.

In cadrul Declaratiei neechivoce de retragere din contractul la distanta, Consumatorul va transmite Profesionistului obligatoriu urmatoarele detalii cu privire la expedierea produsului: datele de identificare ale serviciului postal ales, numarul si data documentului de transport al produsului, precum si datele de identificare ale chitantei aferente costului de transport suportat la expedierea produsului.

In cazul in care Profesionistul constata ca au fost respectati termenii si conditiile prezente, atunci Profesionistul va restitui Consumatorului contravaloarea integrala a produsului returnat, precum si contravaloarea costului de transport suportat de catre Consumator pentru expedierea produsului. Pentru a putea restitui Consumatorului contravaloarea costului de transport, acesta trebuie sa pastreze si sa trimita prin email catre Profesionist, in termen maxim de 48h de la data primirii constatarii Profesionistului, o copie a chitantei aferenta costului de expediere a produsului.
Contravaloarea de returnat Consumatorului va fi transferata direct in contul bancar comunicat de catre Consumator prin intermediul website-ului. Acest cont ar putea fi debitat cu o intarziere de 24-48 de ore daca este deschis la o alta banca decat cea care asigura platile in cadrul website-ului.

In cazul in care Profesionistul constata ca nu au fost respectati in integralitate termenii si conditiile prezente, Consumatorul nu poate beneficia de plata ramburs a costului de transport.

Daca Profesionistul constata ca produsul nu prezinta urme de deteriorare, de purtare sau de uzura care nu este uzura normala de functionare a produselor, dar lipsesc caracteristici sau elemente obligatorii, atunci Profesionistul va instiinta Consumatorul despre acest fapt, solicitandu-i sa se conformeze termenilor si conditiilor prezente in interval de 24h de la data primirii instiintarii, situatie in care termenul pentru respectarea obligatiilor legale ale Profesionistului se va decala corespunzator. In cazul in care Consumatorul nu se conformeaza termenilor si conditiilor prezente in intervalul de 24 de ore de la data primirii instiintarii, Profesionistul va returna produsul Consumatorului cu plata ramburs a costului de transport.

Consumatorul se obliga sa achite Profesionistului costurile solicitate de acesta pentru serviciile pe care le presteaza, necesare pentru stabilirea acordarii sau nu a dreptului de retragere ca urmare a procesarii Declaratiei de retragere.
In cazul in care Consumatorul nu achita Profesionistului aceste costuri in termen de 5 zile lucratoare de la data comunicarii lor, incepand cu a 6-a zi lucratoare Profesionistul va calcula si costul serviciului de depozitare a produsului returnat, in valoare de 1leu pentru fiecare zi de depozitare.
Consumatorul este avizat ca in cazul nerespectarii termenilor si conditiilor prezente si in lipsa achitarii costurilor solicitate de catre Profesionist pentru serviciile pe care acesta le presteaza, produsul va fi retinut drept garantie de catre Profesionist si va putea trece in proprietatea acestuia fara alte formalitati din momentul in care aceste costuri depasesc suma de restituit Consumatorului.


*) Termenii si conditiile generale si speciale prevazute in prezenta sectiune sunt in concordanta cu cerintele legale aplicabile contractelor incheiate la distanta.

**) Consumatorul isi poate exercita dreptul de retragere din contractul la distanta incheiat cu Profesionistul numai cu respectarea termenilor si conditiilor prezente. Un Consumator care nu se identifica cu Cumparatorul/Utilizatorul poate beneficia de dreptul de retragere doar daca isi asuma opozabilitatea termenilor si conditiilor prezente.

***) Fiecare produs livrat prezinta urmatoarele "caracteristici obligatorii": are toate elementele caracteristice conforme cu cele ale modelului prezentat pe website si este original etichetat, ambalat si sigilat (este considerat sigiliu ambalajul exterior al produselor, ermetizat prin banda adeziva personalizata).

****)Se precizeaza ca pe teritoriul Romaniei este valabil doar certificatul de garantie postat pe website in cadrul sectiunii "Instructiuni si certificat de calitate si garantie".

NOTE:

  1. Doar persoanele fizice au dreptul de retragere din contractul la distanta.
  2. In cazul returnarilor repetate, acestea pot fi interpretate ca Utilizari abuzive sau ca Incalcari conform termenilor si conditiilor website-ului. In astfel de situatii, Profesionistul poate bloca accesul la website al Utilizatorilor vizati, sau poate refuza onorarea comenzilor acestora.